Propedeuse problemen

Door ziekte bij het secretariaat van mijn vorige opleiding is mijn propedeuse na bijna 2 maanden na de goedkeuring door de examencommissie nog steeds niet rond.
Tijdens mijn gesprekken met de decaan van NHL, mevrouw Bruins, was dit geen enkele probleem. Ook toen ik het tijdens de open dag navroeg bij het informatiecentrum was er geen probleem.

Maar vanmorgen kreeg ik een mailtje met de mededeling dat ik met mijn huidige vooropleiding niet toegelaten kon worden in de hoofdfase of te wel in het tweede jaar. Direct paniek in de tent natuurlijk, ik dacht alles goed geregeld te hebben! Niets voor niets ben ik naar de decaan geweest en heb ik het nog een keer nagevraagd.
Direct de telefoon gepakt en naar het informatiecentrum gebeld. Bleek dat de decaan geen gegevens door had gegevens, dus dat degene die de inschrijvingen verzorgd alleen de havo als mijn vooropleiding te zien had gekregen…. tja, dan is het logisch dat je niet wordt toegelaten in het tweede jaar. Maar voor mij is dat flink balen, want als ik in het tweede jaar begin moet ik sowieso al een half jaar zelf betalen, en dat is mij al duur genoeg!

Maar het feit dat mijn propedeuse nog niet rond is betekend wel dat ik er nog meer achterna moet gaan zitten. Ik heb dus gebeld naar Stenden, maar er werd niet opgenomen. Daarna heb ik gemaild en ik kreeg bijna direct een leesbevestiging, dus een beetje raar dat er niet werd opgenomen. Maar ik geef ze een week de tijd om te reageren en dan ga ik maar weer aan de telefoon hangen. Wordt dus vervolgd….

Geef een reactie

