Topdag

Hallo Allemaal,

Vandaag is echt een topdag.
Ik heb namelijk te horen gekregen dat ik een extra jaar studiefinanciering krijg toegekend. Mijn aanvraag is dus goedgekeurd.
Voor iedereen die zo iets heeft van waarom heb je daar dan recht op?? Nou, het zit als volgt: Ik heb dyslexie. Deze dyslexie merk ik vooral bij “moderne vreemde” talen, zoals Engels, Frans en Duits. Over het Nederlands ben ik waarschijnlijk heen gegroeid, maar ik merk dat als ik gespannen ben of niet lekker in mijn vel zit ik ook in het Nederlands meer spelfouten maak. Gelukkig bestaat er zo iets als een spellingscontrole. En voor stukken voor school schakel ik bijna altijd een familielid in om alles na te lezen. Dat is meestal ook wel nodig!
Maar goed, ik heb dus een extra jaar stufi in de pocket, dus dat houdt in dat ik nog slechts een half jaar zelf moet zien de bekostigen. Veel werken dus en weinig uitgeven. Heb ik op dit moment iets te veel plannen voor. Ik ben op zoek naar een kamer in Leeuwarden, maar die zoektocht is nog niet helemaal geslaagd.
Gelukkig is mijn zoektocht van een paar weken geleden wel geslaagd! Ik heb namelijk een baantje als callcenter agent. Vandaag voor het eerst een uurtje “in de lijn” zoals dat wordt genoemd, dus daadwerkelijk gesprekken aannemen. Ik moest heel erg wennen en had ook enorm last van de bibbers. Maar gelukkig ben ik er volgens mijn mentor wel goed doorheen gekomen, dus maandag moet ook goed komen!

Geef een reactie

