Herinneringen

Verhuizingen en grote schoonmaken hebben 1 ding gemeen: herinneringen. Ze lijken wel in alle hoeken op de loer te liggen. In het doosje dat uit een diepe la te voorschijn komt, uit de doos met krantenknipsels. Opeens komen ze te voorschijn.

Zo ook bij mij. Omdat ik op kamers ga moet ik natuurlijk van alles uitzoeken. Wat neem ik mee, wat laat ik staan.  Soms een eenvoudige keuze, mijn legpuzzels en knuffels blijven thuis, mijn haakspullen gaan mee.
Maar in een rommeldoosje vol met kettingen die ooit in de mode waren vond ik een dolfijn met een half hartje. Zo’n hangertje van een vriendschapsketting. Natuurlijk wist ik nog met wie ik die ketting heb gedeeld. Ellen van Jong Jubal.

Hoe zou het met haar zijn? Is ze nog lid? Waarschijnlijk niet, ze zou het ook wel te druk hebben gekregen met studeren. Of zou ze niet aan het studeren zijn? En heeft ze nog vaak naar de filmtrilogie van Sissi gekeken? Die keek ze altijd als ze ziek was. De films leende ze altijd van iemand van de muziek, op videoband. Tja, die waren er toen nog. Nu staan de films in mijn kast, op DVD. Nog geen blueray, maar gewone DVDtjes. Verder was ze gek van paarden. We zijn samen wel eens mijn pony aan het poetsen geweest, sprong hij opeens opzij. Ellen schrok toen heel erg, maar gelukkig was er niets aan de hand.

Maar Ellen, hoe heette ze ook al weer van de achternaam? Haar zus zat ook bij Jong Jubal en haar moeder was een van de kledingdames, net als mijn moeder. Haar vader voer volgens mij op een politieboot, maar daar ben ik niet zeker van. Ze woonde toentertijd in Dordrecht, maar dat kan inmiddels best veranderd zijn.

Tja, zonder achternaam kan het een lange zoektocht worden. Ellen is tenslotte een veel voorkomende naam. Misschien leest ze dit en herinnerd ze mij. Of lees iemand anders dit en herkent Ellen hierin. Wie weet, maar mocht dit gebeuren, probeer alsjeblieft met mij in contact te komen. Dan kunnen we een keer bijkletsen. Nu ik ga rekenen, het is bijna 10 jaar geleden dat wij elkaar spraken!

Geef een reactie

