Schoon huis en onhandige huurbaas

Toen ik vanmiddag uit school kwam stond mij een grote verrassing te wachten. Allereerst de voortuin, deze was ontdaan van onkruid. Ook binnen hadden de nodige veranderingen plaats gevonden. bijna de gehele beneden verdieping was schoon gemaakt. De wanden en de vloer gesopt, de spinnenwebben gevangen en de rommel in de container gegooid. Heerlijk schoon!
Op een ruimte na helaas…. de wc. Dat is op dit moment echt een studentenhuis wc, kortom smerig! Ik vrees dat ik weer de pineut ben. Ach, mijn huisgenoten hebben de rest van het huis gedaan.

Ergens vanavond ging ook opeens de bel. Even later stond Leon voor mijn kamer deur met de vraag of ik ook gereedschap had. Nu heb ik toevallig nog van alles en nog wat liggen van het klussen op mijn kamer, maar aan een nijptang, inbussleutels en een hamer heb je weinig bij een lekkende kraan. Het bleek dat de huisbaas eindelijk was gekomen om de kraan en de kachel te repareren. Tenminste, haar zoon was naar ons gestuurd om het te repareren, maar dan wel zonder gereedschap. Of de kachel het nu doet weet ik niet zeker, ik heb het vermoedde van niet. En de lekkende kraan in de keuken? Die blijft dat voorlopig nog wel doen!

Geef een reactie

