Stad vs platteland

Ik ben al een tijd niet thuis geweest. Ik dacht dat het wel meeviel, maar nu ik zo door de polder rij valt het mij pas goed op hoe laat het in het jaar is. Overal zijn de akers leeg en op veel plaatsen worden de sloten al schoongemaakt.
De bomen zijn hier en daar al kaal, anderen zitten nog in het blad.
Ik ben benieuwd of de ganzen ook al aan het vliegen zijn, ik heb ze dit jaar nog niet gezien. Ondanks de mooie blauwe lucht en het lekkere zonnetje geven ze al nachtvorst op.

Het is herfst!

Geef een reactie

