Huisgenoten

Huisgenoten, je kan niet zonder ze, maar soms ben je ze liever kwijt!
Tenminste, zo dacht ik er vanavond wel over. De oorzaak? Of eigenlijk de oorzaken? Alledrie houden ze van luide muziek. Niveau oorverdovend, met het liefst de base zoals een knal van een straaljager door de geluidsbariere. Gelukkig zijn ze nog wel zo dat als ik het vraag de muziek en de base zachter worden gezet.
Maar de muziek is nog niet het enige. Nee, daar valt op deze manier nog mee te leven. Nee, het andere probleem is het roken. Iets wat ik echt smerig vind. Daarnaast zijn het helaas niet altijd sigaretten die worden gerookt en worden die ook wel eens naast mijn schone was gerookt…
En wat kunnen ze dollen als ze mij weer eens er een aanbieden. Mijn antwoord is nog steeds nee, maar ze blijven aanhouden. En ik hou ook graag voet bij stuk.
Naast het feit dat mijn wasgoed en dus mijn kleding niet zo fris ruikt als gewenst, ruikt ook mijn kamer regelmatig, wat zorgt voor hoofdpijn en vooral droge ogen.
Maar aangezien ik de hele kamer heb opgeknapt samen met mojn.ouders, heb ik weinig zin om hier weg te gaan. Afgezien van een avond heb ik geen last gehad van de buren en als ik het echt zat ben, ga ik eerst on gesprek met mijn.huisgenoten. Werkt dat niet, dan is de volgende stap mijn huurbaas, al weet ik niet wat ik daarvan kan verwachten, de kraan lekt nog steeds…
Ik ga in ieder geval slapen, dan zie ik morgen de boel vast vrolijker in!

Geef een reactie

