Maan

Grote sikkel maan,
Ik zie je laag aan de hemel staan.
wat ik ook doe,
Je gaat er mee naartoe.
Waar ik ook ga,
Je kijkt mij niet na.
Nee, het lijkt alsof je de weg wil wijzen,
Alsof je weet waar ik naartoe ga reizen.
als het zo was zou je echter mij vragen door stad en land te gaan
En voorbij mijn bestemming vandaan.
Ook op de sterren kan ik mij moet coördineren,
Wat dat moet ik nog leren.
Al is het wel iets wat hier mogelijk is,
En dat is in West-Europa geen kattenpis.
Nee, want waar ik nu reis zou ik de sterren niet meer moet kunnen tellen,
Iets wat je niet overal kan stellen.
Ik vertrek namelijk bij een van de donkerste gebieden van de provincie vandaan,
Om naar het lichtste puntje te gaan.

Maar de buschauffeur weet zeker de weg,
Dus de maan en sterren hebben pech!

Geef een reactie

