Heerlijk hysterisch huisgenoten

De titel van dit stukje slaat op mijn huisgenoten, mijn mannelijke huisgenoten. Het waren net kleuters toen ze ontdekte dat er een dun, maar fijn laagje sneeuw lag. Direct werd er een sneeuwballen gevecht gehouden en natuurlijk werd er ook een sneeuwpop gemaakt.
Zelf ben ik een blokje om geweest. Even genieten.
Ik hoop dat er morgen, tegen alle verwachting in, een dik pak sneeuw ligt. Dik genoeg om ervoor te zorgen dat ik niet hoef te werken.
Het is helaas niet de verwachting. Nee, alleen deze sneeuwbui en daarna alleen maar temperaturen onder nul… Elfstedentocht? Ik heb de kreet nog niet gehoord, mocht het wel gebeuren, dan moet ik alvast maar inslaan, want dan wordt het hier vast een gekkenhuis. Tja, Leeuwarden.
Bij mijn ouders kan ik dan ook niet komen als de tocht der tochten wordt gehouden…. Ik verwacht tenminste dat Dokkum dan ook zo goed als onbegaanbaar is.
Maar nu ligt er een beetje sneeuw en vriest het. Ik heb geen les op school en hoef maar een paar dagen te werken. Dus ik zal er niet snel last van hebben.

Geef een reactie

