Laatste loodjes en update

Het is een tijd geleden dat ik een berichtje heb geplaatst, zoals je kunt zien.
Inmiddels ben ik met de laatste loodjes van dit schooljaar bezig. De laatste ronde van de eerste kansen hebben we al achter de rug, maar helaas moet ik enkele dingen voor de herkansing inleveren. En het belangrijkste is wel de toetst die ik moet herkansen. Stoornissen bij kinderen… een kleine 300 pagina’s over allerlei stoornissen die bij kinderen (maar ook bij jeugdigen en volwassenen) kunnen voorkomen. Omdat ik volgende week dinsdag de her moet maken, moet ik nu ongeveer 2 hoofdstukken per dag doornemen. Gisteren waren dit angst en faalangst. Dit laatste hoofdstuk was voor mij vooral een eyeopener met veel o, ja. De diagnose klopt nu eenmaal bij mij.
Voor vandaag staan PTSS en Depressie op de planning. Ik ben al meerdere keren begonnen vandaag met PTSS, maar helaas ben ik nog steeds halverwege het eerste hoofdstuk. Veel liever zou ik iets anders gaan doen…

Zoals een nieuw aapje haken uit het boekje van Kristel Krukkert: Aapjes haken. Ik heb de afgelopen periode er al twee gehaakt. De boer met zijn varkentje en de prinses. Op de planning staan nog de kok en de timmerman. De timmerman is op verzoek van mijn moeder voor degene die voor haar de aanbouw heeft geregeld. De kok is in op verzoek van het broetje van Krys.

Tja, over Krys heb ik natuurlijk ook niet niets verteld. Ik ken heb tenslotte nu ongeveer anderhalve maand en zo lang heb ik ook niet meer geblogd. Krys is wat je vroeger een penvriend zou noemen, alleen verloopt het contact nu niet per brief via de post, maar via skype en zo chatten en praten we via de webcam heel wat af. Hoofdzakelijk in het Engels, maar soms met stukjes France en Nederlands. Hij is namelijk een Fransman.
Tijdens een van onze gesprekken was zijn broertje (24 jaar en 2m…) er ook en toen Krys weg liep nam hij het gesprek over. Hij wist dat ik haak (crochet) en hij vroeg of ik Krys ook kon haken. Ik gaf aan dat ik dat niet kon, maar later zag ik het patroon van de kok en dat leek mij wel heel leuk om te maken. Krys is tenslotte regelmatig aan het bakken en koken.

Maar eerst maar weer een poging tot schoolwerk. Daarna zal ik proberen om wat foto;s van de prinses en de boer te plaatsen.

Geef een reactie

