School en bureaucratie

Scholen blijven natuurlijk instellingen waar eerste een heleboel regels moeten worden gevolgd en pas als blijkt dat het ondanks alle regels niet werkt, er nieuwe regels moeten worden bedacht.
Zo krijgen alle deelnemers aan de toetsen een extra kans aangeboden vanwege de problemen daarom heen. Dit werd ons via de schoolwebsite medegedeeld… waar en wanneer werd er niet vermeld. En ons cijfer hebben we ook nog niet, dus of ik er gebruik van moet maken weet ik ook nog niet.

Na het gedoe heb ik natuurlijk een klachtenbrief geschreven. Deze moest schriftelijke worden ingeleverd in het postvakje van de examencommissie, dus ik heb geen bewijs dat ik hem heb afgeleverd. Ook heb ik geen ontvangstbevestiging gekregen, laat staan een reactie wanneer mijn brief wordt behandeld. Ik vraag mij af of ik na de algemene medeling op de website zelf ook nog schriftelijk op de hoogte wordt gesteld…. zou wel zo netjes zijn, maar het zou mij verbazen als het gebeurd.

Een ander probleem dat ik heb aangekaart is het feit dat er  van een boek dat wij verplicht moeten gebruiken in een bepaalde druk slechts 1 exemplaar beschikbaar is. Het is wellicht voor een module die wij kunnen kiezen, maar met als onderwerp Pedagogiek en Onderwijs spreekt het mij en vele andere zeker aan.
Nu kreeg ik allereerst een reactie dat het boek aangeschaft is voor de PABO. Ik volg echter de opleiding Pedagogiek en daarom heb ik dit ook geantwoord. Als reactie kreeg ik dat het boek en de oudere examplaren voor de PABO zijn aangeschaft en dat er gevraagd kan worden om nog een examplaar aan te schaffen. Ik vind het vreemd dat er in de mediatheek geen signaal is gekomen dat er van een bepaalde druk meerdere reserveringen zijn terwijl er meer oudere drukken beschikbaar zijn… helemaal als er geen online exemplaar in te zien zijn via de mediatheek en het boek ook niet bij andere instanties beschikbaar is.

Ach ja,
regels zijn regels
En voor een school is de betalende student (of te wel de klant!) nog lang geen Koning.

Geef een reactie

