Heftige tijd

De laatste maanden heb ik een heftige tijd achter de rug. Een emotionele achtbaan dat zowel geestelijk als lichamelijk een lange staart lijkt te krijgen. In details zal ik verder niet treden, maar met een psycholoog, een mensendiecktherapeute en een fysiotherapeut heb ik denk ik op dit moment genoeg begeleiding.

Mooi nieuws is er natuurlijk ook: ik ben opnieuw als derde jaar begonnen en loop de rest van dit schooljaar dus nog heerlijk stage. En met de Getting Things Done (GTD) methode hoop ik mijn hoofd lekker leeg te houden.

Nu ik het meeste weer op de rit heb of er hulp voor heb, krijg ik zin in een nieuwe uitdaging…. een haakboekje en alle patronen daaruit haken. En het liefst iedere avond een korte update van hoe het ermee staat. (of toch maar iedere week?) Mijn inspiratie hiervoor? Vast en zeker de film “Julie en Julia”. Deze film is nu op tv en was al eens eerder mijn inspiratiebron.

Maar dan heb ik weer eens het probleem van waarmee begin ik? Met welk patroon? Begin ik voor de kerst? Of pak ik een boekje dat ik al in de kast heb, maar waar ik nog maar een patroontje van heb gemaakt? Of toch maar een van de leuke nieuwe boekjes?

In mijn kast staat het boekje haakparty op de boerderij van Christel Krukkert mij al een tijdje aan te staren. Ik heb een paar van de beestjes al gemaakt, maar ze zijn zo schattig dat ik ze best nog een keer kan maken. De meeste materialen heb ik in huis, alleen misschien niet alle kleurtjes draad.

En nu de grootte vraag welk beestje ik als eerste uit mijn haaknaald ga toveren. Daar ga ik nog maar een nachtje over slapen….

Geef een reactie

