Studiedagen, had ik mijn hoofd er maar bij.

Met de kerstdagen en de jaarwisseling weer voorbij moest ik van mij zelf met mijn neus in de boeken. Nog een week of drie en dan staan de tentamenweken weer voor de deur. Nu hoef ik gelukkig maar een tentamen te maken, maar het is wel een lastige. De naam alleen al is een leuk woord voor galgje: ORTHOPEDAGOGIEK.  Hoelang voordat deze wordt geraden?
Met een boek zo nieuw dat de mediatheek hem moest aanschaffen voordat ik hem kon lenen, duurde het een paar weken voordat ik kon beginnen. De colleges, drie in totaal,  zijn afgerond en nu kan eindelijk het boek open.
Met een kleurrijke kaft en striptekening op de voorkant kreeg ik er zeker zin in. Mede dankzij de colleges, waarin de nodige mediabronnen waren toegevoegd.
Omdat ik mij vorig jaar al had voorgenomen om met efaqt te gaan leren en mij daarvoor had aangemeld, ben ik ook met dit boek daar begonnen. En mijn eerste stap? De complete inhoud invoeren, want met alleen de titels van de hoofdstukken en niets van de paragrafen kom je volgens efaqt niet ver. Toch vreemd dat je dan toch maar een halve inhoud met schrijffouten aantreft. Na het nodige geknoei hiermee op mijn tablet heb ik toch maar terug gegrepen naar mijn laptop.  Want website is niet geschikt voor een Android tablet en een app heb ik niet kunnen vinden.  Erg jammer.
Na al dit geklungel kon ik eindelijk met het echte werk beginnen: de hoofdstukken lezen en vragen erbij maken. Een toen begon het echte probleem….
Mijn concentratie was nergens te vinden. Niet in complete stilte, niet met tv, niet met muziek. Steeds weer was Ik afgeleid of vond ik iets wat ik op dat moment echt niet kon uitstellen, zoals het lezen van de folders of het zetten van herinneringen in mijn to do lijst. Voor de vuilnis container….
Inmiddels heb ik hoofdstuk 3 af,  een dag na mijn deadline.  Voor vandaag staat nog een compleet hoofdstuk op de planning. Met als deadline 12 uur vannacht.

Dat beloofd nog wat voor volgende week,  als mijn stage weer begint en ook de studiedeadlines elkaar meer een meer opvolgen. Ai ai ai, en het jaar is nog geen week oud!

Geef een reactie

