Dolfijnen en sushi

Gisteren heeft meneer Wiskunde mij heerlijk verwend. Eerst zijn we iets gaan doen wat ik al zeker 10 jaar niet meer heb gedaan en waarschijnlijk langer niet.: Een bezoek aan het doIfinarium ! Een heel lieve verrassing van meneer Wiskunde.

Nadat het nodige gedoe op de parkeerplaats, het zoeken van een parkeerplaats en het vinden van een manier om te betalen (Wat is dip en go??? Dan maar munten wisselen bij de kassa) konden we eindelijk naar binnen. En we vielen gelijk met onze neus in de boter : een show bij het sterzeeleeuwen bassin. Ik heb er prachtige plaatjes kunnen schieten.

IMG_1195 IMG_1210 IMG_0997 IMG_0995 IMG_1001 IMG_1028

Ook tijdens de rest van onze rondgang door het park en tijdens verschillende shows heb ik de nodige foto’s gemaakt.

IMG_1034 IMG_1044 IMG_1060 IMG_1069 IMG_1074 IMG_1093

Alleen tijdens aquabeIIa was het te donker. Gelukkig wordt er na de Show een kleine toegift gegeven met alle lichten aan. Hierdoor kon je goed zien hoe de stunts gaan en hoe spannend en gevaarlijk(!?) dicht de trainers langs de rand van het bassin worden geduwd door de dolfijnen.

IMG_1100 IMG_1106

Na aquabella kwamen we terug in een park waar opeens grote plassen op de straten stonden en waar duidelijk een grote bui was gevallen. Toen noemde we ons echte geluksvogels. Omdat de lucht er echter nog dreigend uit zag en ik het gewoon een geweldige plaats vind, zijn we onder het bassin gaan kijken. Ook daar heb ik prachtige foto’s kunnen maken. Helaas was het glas bij de dolfijnen erg bekrast en het water vol algen.

IMG_1114 IMG_1122 IMG_1132 IMG_1138 IMG_1140 IMG_1147

Na een rondje om het bassin en een kijkje bij de bekvechtende zeeleeuwen besloten we naar huis te gaan.

IMG_1166

Achteraf bleek dit een goed besluit, want we kwamen in de file te staan. De toegestaande 100 km/u veranderde aI snel in stilstaan en stapvoets rijden. Toen meneer Wiskunde kon doorschakelen naar de 2e versnelling konden we allebei wel juichen.

Omdat meneer zijn zinnen had gezet om mij ook nog eens uit eten te nemen, kwamen we uitgehongerd aan bij een Japans restaurant. Verrassing: sushi! Gelukkig was er genoeg keuze naast vis, want dat had ik wel genoeg gezien.

 

Fijne vakantie!

Studiebolletje

Geef een reactie

