EHBO

Vandaag bleek dat mijn kennis van EHBO verder weggezakt was dan dat ik dacht. Hopelijk komt het tijdens de volgende bijeenkomsten weer een beetje boven.

Wat ik nu bedoel?

Vandaag geen ik begonnen met de EHBO cursus die school aanbied. Het is een korte cursus van 6 bijeenkomsten van 1,5 uur. Een voordeel die veel medecursisten noemden was dat de cursus 2 EC’s (studiepunten) oplevert. Ik vond ze mooi meegenomen, maar het is niet mijn hoofddoel. Nee.

Ik heb gekozen voor de cursus in twee redenen: 1; wanneer er iets gebeurd wil ik graag hulp kunnen bieden, 2; het lijkt mij een goede toevoeging aan mijn CV.
En dat vindt ik toch belangrijker dan de punten.

Van het feit dat mijn kennis verder weggezakt was dan dat ik dacht baalde ik wel flink. EHBO is iets waarin ik door de jaren heen verschillende cursussen en bijeenkomsten over heb gevolgd. Zo bleek maar weer dat bijscholing nodig blijft. Zelfs al hoop je het buiten de cursus nooit te hoeven gebruiken.

Geef een reactie

