Computers

Tijdens de colleges en cursussen die ik volg wordt een ding mij keer op keer duidelijk:
Werken met de computer, een digibord en andere digi-dingen zijn voor mij een tweede natuur geworden. Iets wat voor veel van mijn generatiegenoten en iedereen jonger zal gelden. In de huidige tijd waarin werken met computers normaal is, de meeste communicatie digitaal gaat (en dan bedoel ik in bits en bytes) en een echt boek of een brief zeldzaam wordt, vallen de digibeten steeds meer op.
Tijdens colleges en trainingen is het gebruik van een powerpoint, filmpjes ect zo goed als een norm geworden. Echter zijn de docenten net geen digibeet meer. Een muis midden in beeld tijdens een filmpje valt nog mee. Maar 10 minuten wachten tot de docent is opgestart, alle documenten zijn gevonden en geopend en dan hebben we het nog niet eens over het geluid…
Tijd voor een cursus college geven met een computer of toch maar een eenvoudig toegankelijk systeem?

Geef een reactie

