Studeren

De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met mijn studie. Met een reden, want komende dinsdag staat er een tentamen op het programma. En deze is maar liefst 18 punten waard.
Alle reden om druk te zijn dus.

Onderdeel van de toets is het boek Ontwikkelingspsychologie van Robert S. Feldman, 5 editie. Hierbij horen heel veel begrippen. Om deze in mijn hoofd te stampen heb ik kaartjes gemaakt, waarmee ik kan flitsen. Ook overhoort Meneer Wiskunde, ook al valt hij er zelf bijna bij in slaap. (Dank je lieverd)

Een andere manier waar ik vandaag mee ben begonnen is het maken van opnames waarin ik de begrippen oplees. Ik weet nog dat ik als kind in de auto wel eens cassettebandjes startte en dat ik in plaats van muziek mijn moeder allerlei moeilijke woorden (Latijnse namen) hoorde opdreunen. Ze sprak deze tijdens haar studie s avonds in en luisterde terwijl ze onderweg was. Misschien helpt het ook bij mij.

Groetjes,
Studiebolletje

Geef een reactie

