Feest van herkenning

Gisteren kreeg Ik de vraag of ik wilde helpen op mijn oude stage adres. In de opening van een uitgevallen les was er vandaag mooi ruimte om langs te gaan.
Aangekomen op de school probeerde ik naar de IBruimte te sluipen, zodat de leerlingen mij niet gelijk opmerkte. Met glazen wanden was dit onmogelijk.

Binnen 10 minuten gluurde er een hoofd om de deur en vervolgens kwamen er opgewonden stemmen uit het aangrenzende toilet.
Na een korte opmerking van mijn voormalige begeleidster kwam het nieuwsgierig aagje toch maar naar binnen. Hij bleek heel blij te zijn om mij te zien en bleef doorpraten. Gelukkig bleek de tekst “in de pauze” nog steeds te werken.
Dit betekende dat we een half uurtje hadden om het probleem waarvoor ik gevraagd was op te lossen. Het was een probleem waar ik vaker aan had gewerkt, dus meer tijd was niet nodig.

In de pauze stond niet een jongen, maar een tweetal mij op te wachten. Nadat ze zeer enthousiast hun werk hadden laten zien, was het hoog tijd voor de kerels om even naar buiten te gaan.
Maar niet voordat ze aan mij de belofte hadden ontfrutselt om samen te gaan Ralfi-lezen. (ook bekend als voor-koor-door)
Serieus lezen met twee van van die enthousiaste knullen is niet eenvoudig en om er zo vanuit het niets in te vallen ook niet.
Maar leuk was het zeker.

En dat uurtje op de school was een feest van herkenning.

Groetjes,
Studebolletje

Geef een reactie

