Cursus

Begin dit schooljaar heb ik mij ingeschreven voor de cursus Bereiken Wat Jij Wilt.

Van een cursus met een dergelijke titel is het altijd maar afwachten wat de daadwerkelijke inhoud is. Ook bij deze training had ik geen concreet idee.

Inmiddels heb ik zojuist de tweede bijeenkomst gehad. Op dit moment had de titel wat mij betreft ook mindfullness kunnen zijn, of concentratie en focus.
Dit is namelijk wat er tot nu toe is besproken: technieken om je concentratie en focus te vergroten.
Het huiswerk voor afgelopen week was dagelijks mediteren. Voor deze week is daarbij een yoga oefening en nog twee meditaties bijgekomen. Natuurlijk aan te vullen met de meditaties die we al een keer hebben gedaan.

De grote vraag is natuurlijk hoe ik het ervaar. En dat is tot mijn verbazing positief. Voordat ik eraan begon stond ik er wat sceptisch tegenover. Mijn ervaring tot dan was dat het soms voor ontspanning kon zorgen, maar dat het geen garantie gaf.

Doordat het doel nu is verschoven, van ontspannen naar focussen en concentratie, is het effect ook anders. Ik merk dat ik na een serieuze meditatie bewuster bezig ben met wat ik doe en wat ik beslis. Zeker wanneer ik vooraf een to-do-lijstje heb gemaakt.

Het effect blijft nog niet heel lang hangen, maar het is wel een lekker gevoel. Maar of het mij dichter bij mijn doel brengt? We hebben nog een paar bijeenkomsten te gaan….

Wat zijn jullie tips om je doelen te bereiken? Ik lees ze graag in de reacties.

Groetjes,
Studiebolletje

Geef een reactie

