Afstuderen

Vandaag heb ik een van de eerste stappen om af te studeren gemaakt. En wel een verkennend gesprek met een instelling.

Met toch wat zenuwen ging ik vanmorgen die kant op. Blijkbaar was ik zenuwachtiger dan ik dacht, want een kennis zag ik totaal over het hoofd. Oeps…

Maar waar ben ik geweest?
Mijn reis leidde naar home-start. Deze instelling, die sinds dit jaar onder Humanitas valt, richt zich op het begeleiden van ouders met behulp van vrijwilligers. In principe gaat het om een gezin per vrijwilliger. Deze vrijwilliger ondersteunt het gezin door het beantwoorden van hulpvragen. Dit kan zijn van een kind dat niet luistert tot zogenaamde multi-problem situaties. In het laatste geval spelen er meerdere problemen bij een of meer gezinsleden.

Hoe ging het?
Het gesprek ging erg goed. Tijdens het gesprek kreeg ik steeds meer zin om aan de slag te gaan. Ook de coördinator was erg enthousiast. Van haar mag ik ook mee naar de verschillende bijeenkomsten in het netwerk.
Helaas is degene die ik heb gesproken een tijdelijke vervanger in deze regio. Ze heeft ook een eigen regio, maar dat is een uur met het ov…. te doen, maar niet erg praktisch.
Maandag is er overleg tussen de beide coördinatoren. Ik krijg daarna zo snel mogelijk te horen of dat het kan doorgaan…..

spannend!

Geef een reactie

