BWJW

Inmiddels zijn we alweer een paar weken verder. De laatste bijeenkomst is geweest.

Dat betekend echter niet dat ik er niets meer aan doe. Integendeel! Ik doe op dit moment meer dan tijdens mijn vorige berichtje.

Iedere dag vul ik namelijk dit lijstje in:

image

Dit lijstje is onderdeel van mijn planner en is een samenvatting van de opdrachten uit de training. Mijn doel is het doet waar ik mij op focus. Deze periode is dat “ik heb mijn HBO diploma behaald!” Zoals je ziet kan je dus maanden aan hetzelfde doel werken. Het belangrijkste van het gestelde doel is dat hij positief gesteld is, realistisch en geschreven in de VTT. Doordat je hem dagelijks opschrijft heijg je echtje doet voor ogen en ben je er veel meer gefocust op. Ik ben mijn sinds ik het echt iedere dag opschrijf veel meer bewust van.

Het volgende punt is “ik wil”. Hier schrijf ik iets wat ik op dat moment graag aan het eind vande dag wil hebben gedaan. Dit kan van alles zijn. Van stofzuigen tot tv kijken of iets lekkers koken. Dit is dus iedere dag weer iets anders. Voor mij gaat het bij dit kopje niet zozeer om wat ik er neerzet. Het is voor mij meer een remider dat je nooit dingen moet. Bijvoorbeeld: je wilt je bed uit, want je wilt werken, want je wilt geld verdienen. Door wilt ipv moet te gebruiken is het ook veel positiever, En dat maakt een dag meteen lang todo lijstje veel leuker. Je moet het niet doen, maar je wilt het doen!

Onder de rode lijn begint mijn todo lijst. Hierop staan dagelijks mediteren en positieve punten. Over mediteren heb ik het al eerder gehad. Ik merk dat het mij nog niet lukt om het dagelijks te doen. Wel merk ik dat wanneer ik heb gemediteerd, ik veel meer gefocused ben en meer concentratie heb. genoeg rede dus om het dagelijks te gaan doen.

Positieve punten verwijst naar het dagelijks opschrijven van minimaal 5 positieve dingen die die dag zijn gebeurd. Het kan al zo iets zijn als: Ik ben vandaag uit bed gekomen. Soms heb je zo 5 punten en ga je met een veelvoud door. Andere dagen is het echt zoeken. maar de grootte maakt niet uit. In elke dag zit iets positiefs!

Het lijstje heb ik tot Maart al in mijn planner staan. Ik laat jullie weten hoe het er verder meegaat. Ik vind het het proberen meer dan waard!

Groetjes
Studiebolletje

Geplaatst in: BWJW

Geef een reactie

