College actuele ontwikkelingen

Als voorbereiding/aanvulling op het schrijven van ons visiestuk krijgen we deze periode colleges actuele ontwikkelingen. In deze colleges staan, zoals de naam al zegt, de actuele ontwikkelingen in het werkveld van pedagoog centraal.
Nu wilde ik voor de komende colleges een kort verslag schrijven zodat jullie konden meegenieten. Helaas vond ik het laatste college erg tegenvallen. But i will give it a try…

In het college van gisteren stonden de actuele ontwikkelingen in het opvoeden centraal: “Opvoeden in de 21ste eeuw”. Namen als Jo Frost oftewel de Super Nanny, Jan Geurtz, Daan Rovers, Risken en Walraven, de Winter en Haim Ober kwamen voorbij. Helaas ging het voor mijn gevoel veel te snel, waardoor ik niet veel meer heb opgeslagen dan een lange pieptoon. Helaas.

Het laatste deel, of was het ergens in het midden?, zette een duidelijke ontwikkeling centraal. De uitspraak die hierbij werd gegeven is een combinatie van uitspraken van Hermans en de Winter en was als volgt:

De zwaarte van de opvoeding blijft gelijk, alleen de ouder zijn onzeker.

En daar laat ik het voor vandaag bij.

 

Groetjes

Studiebolletje

Geef een reactie

