Planner – intro

Hallo allemaal,

Een paar dagen geleden plaatste ik een zwart-wit foto van deze planner als aankondiging voor een nieuwe serie blogs. Het laat zich al raden: deze serie gaat over mijn planner.

Wat is het?

Tja, wat is het? Een planner, maar voor wat? Eigenlijk gebruik ik hem voor alles: als agenda, budget, voor notities en als adresboek. Later meer over deze verschillende onderdelen.

planner binnenkant links

Linker binnenkant

Hoe ziet het eruit?

Zoals je op de foto hierboven kunt zien, is het een rood leren planner. Op de onderstaande foto’s kan je zien er aan de binnenkant twee groepen van 3 ringen zitten, dus 6 in totaal. Deze ringen werken net als een normale ringband: je kan ze zo vaak openen en sluiten als je wil! Ideaal dus om er jaren mee te doen.

Planner binnenkant rechts

Rechter binnenkant

Daarnaast kan je zien dat er aan de linkerkant verschillende vakjes zitten: 3 vakjes voor pasjes of visitekaartjes en twee grotere vakken. Aan de rechterkant van de ringen zit een iets groter vak. Aan de sluiting een penlus.

In het grotere vak aan de rechterkant heb ik een notitieblok geschoven. Omdat de meeste blokken geen flap hebben om in het vak te stoppen heb ik deze van een stuk karton gemaakt. De vellen zijn gelinieerd. Met mijn 6-gats-perforator heb ik er gaten in gemaakt, zodat ik de vellen in mijn planner kan stoppen.

Planner notitieblok voorkant

Planner met notitieblok, voorkant

Planner notitieblok inhoud

Planner notitieblok, geperforeerde gelinieerde vellen

Hoe ben ik hierop gekomen?

Ruim een jaar geleden kwam ik via youtube bij filmpjes over filofax planners. In die tijd was ik bezig met het vinden van mijn ideale agenda. Lange tijd heb ik een standaard schoolagenda gebruikt. Deze liep van zomer tot zomer en de dagen waren verdeelt in lesuren. Op de middelbare school werkte dit prima, maar daarna sloot hij niet meer aan op wat ik wilde. Ik het daarna de standaard jaaragenda’s gebruikt, maar ook die waren niet wat ik wilde. Ik ben zelfs enige tijd digitaal gegaan. Maar geen van deze agenda’s werkte voor mij.

In de filmpjes zag ik hoe eenvoudig het was om een eigen format in de planner te stoppen. Ook maakte ik kennis met heel veel verschillende mogelijkheden, waar ik niet eerder aan had gedacht. Bijvoorbeeld een maand op twee pagina’s, een week op een pagina en een budget pagina. De grote verscheidenheid aan mogelijkheden sprak mij erg aan.

Na het nodige rondkijken kwam ik deze mooie rode planner tegen. Mensen die mij goed kennen weten dat deze kleur een van mijn favorieten is. Nu bijna een jaar later verveelt deze kleur mij nog steeds niet.

Wat doe ik ermee?

Wat ik met mijn planner doet wordt heel erg bepaald door de inhoud. En door de ringband kan ik de inhoud passend maken voor wat ik op dat moment nodig heb.

De komende weken zal ik laten zien wat ik in mijn planner heb en zal ik mijn verschillende inspiratiebronnen met jullie delen. Ik hoop dat het een serie waard om te lezen zal worden en dat jullie als lezers er veel plezier aan beleven!

Groetjes

Studiebolletje

Een gedachte over “Planner – intro

Geef een reactie

