Planner – daily

Voor dagen waarop ik veel moet doen of dagen waarop ik een extra steuntje in de rug kan gebruiken is mijn planner echt een grote hulp. Alles wat moet gebeuren kan ik er in kwijt. Met behulp van een dailypage (do1p) of dagelijkse pagina.

image

Dailypage voor 18 mei 2015

Deze pagina heb ik voor vandaag klaar staan. Bovenaan kan je zien over welke dag het gaat. Ik bewaar deze niet, want dan wordt het wel een heel dik pakket.
De linker kolom bestaat uit verschillende punten die allemaal bijdragen aan een goed lopende dag. De eerste groep is mijn ochtend routine. Van dingen doe ik niet moet verbeten zoals mijn vitamines tot het kunnen afvinken van douchen, omdat ik met een slaperige kop voor de tweede keer willen gaan douchen terwijl ik al voordat ik had ontbeten er onder had gestaan…

De tweede groep zijn de categorieën waarin mijn projecten zijn verdeeld. Ik wil hier dagelijks naar kijken, zodat er altijd voortgang in blijft zitten. Onder overigen valt school, in een nieuw versie komt die er standaard bij.

De groep eten spreekt denk ik voor zich. Hier moet ik wat ik heb gegeten of wat ik van plan ben. Als ik een drukke week heb, dan maak ik vaak een maaltijd planning. Door het ook hier op te schrijven is de kans dat ik vergeet iets te ontdooien en stuk kleiner.

De 5 positieve dingen is onderdeel van mindfulness. En kleine ruimte om de pareltjes van de dag op te schrijven. Er even bewust naar kijken helpt het positieve in de dag te zien.

Onder de positieve punten is een notitieruimte. Voor snel een telefoonnummer of een tip van de buurvrouw op te schrijven.

De rechter kolom is een to do lijst. Hij lijkt erg lang, maar helaas heb ik het al een paar keer helemaal vol geschreven….

Bij deze mijn daily. Zoals je ziet staan er geen afspraken op. Dit komt omdat ik de daily altijd links naast mijn weekoverzicht heb, dus dan is het overbodig om ze nogmaals op te schrijven. Je wilt tenslotte bezig met je projecten en te do’s, niet met extra werk.

Mocht je belangstelling hebben voor mijn daily of er een willen die past bij je eigen wensen, laat het mij dan in de reacties weten, dan zet ik de mijne online of ontwerp er een voor je!

Geef een reactie

