Planner-projecten

Het eerste deel in mijn plannerbestaat uit mijn projecten. Hier schrijf ik alles uit wat meerdere stappen kost per stap uit. Bijvoorbeeld de haaksels die ik voor Koningsdag wilde maken.

image

Hiervoor heb ik niet alleen Willem-Alexander, Maxima en een krans opgeschreven, want ze bestaan uit meerdere stappen. Zo bestaat Maxima uit een lijf, 2 armen, een hoedje, een haarstuk en een sjerp. Daar voegde ikzelf nog een jas aan toe. Ieder onderdeel heb ik als een aparte todo beschouwd. Nu spreekt dit voor zich, want een ontbrekend onderdeel valt snel op.

image

Dit is lastiger bij een project voor schoot, zoals mijn visiestuk. Hierbij valt het niet snel op of je een duidelijk doet hebt beschreven, je staat er misschien niet eens bij stil. Daarom is het praktischer als het als een losses todo wordt genoteerd. Het valt dan meer Op als er een vakje niet word afgevinkt.

Naast de todos is een vak met lijnen. Dosegebruik tk vaak Neer notities, zoals de criteria vanuit school, maar ook bijvoorbeeld voor welke naald ik gebruik, welk patroon ik aanhoud , voor details van een todo of als extra ruimte voor todo’s.

image

Op de achterkant is ruimte voor een brainstorm, een planning of schets. Door de lichtgrijze hokjes zijn de mogelijkheden eindeloos.

regelmatig ga ik mijn projecten langs om te kijken of er een todo moet worden ingeplant zodat ik ermee aan de slag ga. Dit doe ik meestal tijdens mijn daily of weekly review. Op die manier is er altijd voortgang, ook al zie ik niet alle stappen steeds voor mij.

Geef een reactie

