Back to basics – bullet journal

Zoals de titel al verraad heb ik sinds kort een bullet journal.

Een bullet journal is simpel gezegd een notitieboekje waarin je alles verzameld wat je wilt opschrijven: je afspraken en to-do’s. je boodschappen, maar ook dat ene lekkere recept, een cadeau-idee en vooral dat ene leuke haakpatroon.

Je schrijft alles achter elkaar op, zonder dat je steeds op een nieuwe bladzijde begint en een x-aantal bladzijden overslaat om een lijst voldoende ruimte te geven. Je begint maximaal op de eerst volgende bladzijde of spread. (2 bladzijden naast elkaar). Je kan de bladzijden zelf indelen zoals je wilt, iedere keer weer opnieuw. Bijvoorbeeld een maandoverzicht, een week op 2 pagina’s of gewoon een lopende lijst met alles wat er moet gebeuren.

Ik heb gekozen voor een bullet journal, omdat ik merkte dat ik in mijn planner opzet te weinig ruimte had om alles wat ik wilde op te schrijven. Geen to-do’s, maar ook geen afspraken die niet datum gebonden waren of een verslagje van mijn dag of het weer. En daar heb ik nu wel ruimte voor.

Mijn huidige opzet zit in een geruit notitieboekje met een slappe kaft van het merk conceptum. De pagina’s zijn al genummerd en het boekje is voorzien van een index, twee linten en een elastische band.

Ik ben er nu twee weken mee aan de slag en het bevalt mij prima. Ik blijft voorlopig hier mee bezig, al is het de vraag hoelang het duurt voordat het boekje vol is. Inmiddels ben ik op bladzijde 45 van de 192.

Groetjes,

Studiebolletje

2 gedachtes over “Back to basics – bullet journal

  1. Botje zegt:

    45 Bladzijden in 2 weken, dat zijn veel aantekeningen! Ik heb een LT1917 (met 250 blz) en daar doe ik ongeveer 6 maanden mee. Leuk om te zien dat er ook steeds meer NLers een BuJo gebruiken! Hopelijk helpt het je ook om meer overzicht te houden op je studie.

    Like

Geef een reactie

