Vragen maakt vrij

Hallo allemaal,

De afgelopen weken was mijn motivatie om aan de slag te gaan met het verder schrijven van mijn afstudeeronderzoek ver te zoeken. Na de nodige meditatie, overleg en het nalezen van alle adviezen ontdekte ik dat ik een drempel voelde als ik ermee bezig wilde.

Deze drempel zijn spanning en emoties die opgebouwd zijn na of misschien beter: door mijn eerdere ervaringen met een Go/No Go moment.

Ik ben bij het vorige moment emotioneel ingestort en heb als gevolg daarvan mijn leven onder de loep genomen en meerdere drastische veranderingen ingevoerd. Nog maar twee factoren zijn gelijk of vergelijkbaar met mijn eerdere poging: ikzelf en mijn opleiding.

Toch ontbreekt het mij op dit moment aan motivatie. Zelf kwam ik daar niet uit en ook mijn huidige netwerk kon mij niet op de juiste manier triggeren. Daarom heb ik mijn verhaal gedaan in de groep: Vragen maakt vrij.

Dit heeft mij verschillende inzichten gegeven. Zowel op het gebied van motivatie als op andere gebieden. Dit gebeurde door het stellen van vragen door andere groepsleden.

Deze manier om naar een probleem te kijken zorgt ervoor dat je echt gaat nadenken over de situatie en een mogelijk oplossing. En doordat de vragen door verschillende mensen worden gesteld, met ieder hun eigen kijk op het leven en eigen ervaringen, krijg je ook vragen vanuit allerlei hoeken. Iedereen haalt zijn of haar ding uit mijn verhaal en stelt daar vragen over.

Op dit moment heb ik mijn antwoord nog niet volledig, maar het proces is op gang. Het voelt als een sneeuwbal die begonnen is te gaan rollen, hoelang hij rolt en hoe groot hij wordt weet ik niet, maar het rollen voelt goed.

Geef een reactie

