(On)Gezonde spanning

Vandaag is een spannende dag voor mijzelf. Zeker als ik mijn lichaam moet geloven, dat al een paar dagen spanning aan het opbouwen is. Met als hoogtepunt (tot nu) gisteren met een dag lang en zere bovenrug die met alleen veel rust niet doorschoot naar spierspanningshoofdpijn.

Wat staat er vandaag dan te gebeuren? Een reisje naar het noorden van het land. Even met de trein heen en weer naar school. Dat is op zich geen ramp. Ook de critical friends bijeenkomst zorgt meestal niet voor deze stress.  En dat onze begeleidende docent erbij is… zou ook de oorzaak niet moeten zijn.

Maar als bij elkaar opgeteld slaan wel mijn stoppen door. STRESS!!!

De oorzaak, tenminste zo vermoed ik,  ligt in het feit dat ik feedback het gevraagd op de hoofdstukken 1,2 en 3 van mijn onderzoek. Met deze feedback kan ik een zogenaamde Go of No Go halen. Wanneer ik een Go krijg, mag ik verder met het praktijkgedeelte en dus het daadwerkelijke praktijkonderzoek. Bij een No Go moet ik nog een aantal verbeteringen aanbrengen.
Deze fase heeft mij al eerder de nodige kopzorgen gebracht. Samen met de nodige emotionele buien. Alleen de herinnering daaraan geeft al spanning.

Verder speelt de vraag of mijn begeleider überhaupt wel aanwezig is. Ze is namelijk enkele weken afwezig geweest vanwege een operatie en herstelperiode. De afspraak voor vandaag is ruim voor de operatie gemaakt, maar het automatisch antwoord van haar mailbox is een melding dat zij tot de 22e afwezig is. Daarnaast geeft zij geen reactie op mails of telefonisch.
Mijn grote vraag is dus ook of zij straks aanwezig zal zijn. Ik vrees van niet, wat betekend dat de Go/No Go later plaats vindt, ik dus weer de spanning moet doormaken en dat de spanning van de afgelopen dagen voor niets is geweest.

Meerdere redenen dus die voor spanning zorgen. En ook meerdere redenen waar wat gezonde spanning bij mag horen. Maar is mijn spanning /stress wel in verhouding?  Ik denk van niet. Wat vindt jij?

Aanvulling
Inmiddels heb ik contact met school gehad en zij verwachten mijn docent vandaag niet op school. In overleg met mijn critical friends is besloten de bijeenkomst niet door te laten gaan en met de docent en nieuwe afspraak te maken.

Een gedachte over “(On)Gezonde spanning

Geef een reactie

