Visiestuk, mijn tips!

Het is al even geleden dat ik over mijn visiestuk schreef. En ik moet bekennen, daarvoor was het ook niet regelmatig. Maar ik heb nog goed nieuws erover te melden: ik heb hem gehaald!

Ik heb weinig reacties gehad op mijn stukjes over mijn visiestuk, maar er werd toch regelmatig naar gekeken. En naar mijn idee altijd rond de moment dat de lessen voor het schrijven van een visiestuk opnieuw waren gestart. Daarom heb ik besloten om wat tips te geven voor het schrijven van een visiestuk zoals ik die voor mijn afstuderen heb moeten schrijven.

  1. Kies een onderwerp waar boeken vol over geschreven zijn! (zo kom je nooit materiaal te kort)
  2. Bekijk je onderwerp vanuit verschillende standpunten, niet alleen als werker, maar ook als de doelgroep, de instelling en als medeburger. Wat is hun belang en wat zou hun visie kunnen zijn?
  3. Je visie is niet je mening. Probeer die gescheiden te houden.

Heb jij nog tips om dit rijtje aan te vullen? Laat het weten in de reacties. Zo maken we samen de ultieme lijst!

Voor meer berichten over het thema visiestuk, klik hier!

Geef een reactie

